طراحی تخصصی انواع سایت و اپلیکیشن

طراحی انواع سایت و اپلیکیشن، برنامه حرفه ای، سئو، تولید محتوا و طراحی گرافیکی انواع رابط کاربری

مشاهده نمونه کارها

مهم ترین نکات طراحی سایت فروشگاهی موفق

مهر ۱۲, ۱۳۹۹ | مقالات

بسیاری از سایت های فروشگاهی ناخواسته اکثر مشتریان خود را از دست میدهند. این اتفاق زمانی می افتد که یک سایت فروشگاهی توسط تیمی توانا از نظر فنی ساخته شود که نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی و اصول بازاریابی حرفه ای را درک نکند.

این پروسه یک تجربه خرید آنلاین ایجاد می کند که پر از مراحل و فرم های زیادی است تا قبل از خرید، مشتری را با انها درگیر کند، در نتیجه بسیاری از مشتری ها از دست میروند و منجر به سبد خرید خالی و فروش کم می شود.

برای مقابله با این مشکل شما باید یک تیم دیجیتال را به کار بگیرید که نه تنها از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی آگاه باشد، بلکه در بازاریابی دیجیتال نیز تبحر داشته باشد. تیم شما قبل از هر چیز باید از اصول و مراحل راه اندازی سایت فروشگاهی مطلع باشد که شامل طراحی یک وب سایت کاربرپسند است که اعتماد را در چند ثانیه اول بازدید، به بازدید کننده منتقل می کند، تصاویر برجسته و چشمگیر از محصولات را ارائه می دهد و مراحل و موانع خرید را به حداقل می رساند.

نکته اصلی این است که یک وب سایت فروشگاهی باید برای فروش بهینه شود. برای اطمینان از بهینه بودن سایت خودتان ، این ۸ نکته موثر در موفقیت سایت های فروشگاهی را پیاده سازی کنید.

۱- سرعت بارگذاری سایت

این یک واقعیت هشدار دهنده است که اگر سرعت سایت شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، ممکن است ۴۰٪ از خریداران خود را از دست بدهید. یعنی تیم دیجیتال شما باید از کلیه نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی با سرعت بارگیری سریع مطلع باشد. یک سایت با سرعت کم نه تنها خریداران را دلسرد می کند، بلکه می تواند در رتبه بندی جستجوی Google نیز به شما آسیب برساند. قبل از راه اندازی سایت تجارت الکترونیکی خود، حتماً زمان بارگذاری را با ابزاری مانند GTmetrix آزمایش کنید.

بیشتر بخوانید!  طراحی سایت فروشگاهی و اپلیکیشن فروشگاهی با امکان فروش اقساطی
نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

۲- واکنش گرایی در موبایل

۵۵٪ مردم خرید را از طریق موبایل انجام می دهند. این باعث می شود قابلیت واکنشگرایی در موبایل از ویژگی های “لازم” وب سایت فروشگاهی شما باشد. سایت شما باید به راحتی در هر دستگاهی مشاهده شود، و طراحی واکنش گرایی باید شامل متن با اندازه مناسب در صفحه های کوچکتر، تصاویر کمتر برای افزایش زمان بارگذاری و فضای کافی در اطراف پیوندها باشد، بنابراین انگشت شست می تواند به راحتی روی آنها کلیک کند.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی
واکنش گرایی در موبایل

۳- تسویه حساب آسان

مطالعات اخیر تخمین می زند که ۶۰٪ از مشتریان قبل از رسیدن به مرحله پرداخت، سبد خرید خود را رها می کنند. روند پیچیده ی پرداخت میتواند مهم ترین دلیل این کار باشد. پرداخت از طریق  یک صفحه ی مستقل راه حل این مسئله است.

اگر نیاز دارید که مشتریان قبل از خرید، حساب کاربری داشته باشند ابتدا آن مرحله را انجام دهید. اجازه ندهید که مراحل خرید را به پایان برسانند و سپس از آنها بخواهید که به صفحه تنظیم حساب بروند.در آخر، اطمینان حاصل کنید که تمام قسمت های فرم های شما به طور واضح برچسب گذاری شده اند تا به خریداران کمک کند از پیام های خطای مزاحم جلوگیری کنند.

۴- حذف فراخوان های اضافی

اهمیت فراخوان برای اقدام، در موفقیت یک سایت فروشگاهی قابل اغماض نیست. برای این منظور، حداقل یک بار فراخوان برای اقدام باید نشان داده شود، خواه مشتریان را به سمت خرید سوق دهد یا اطلاعات بیشتری را جمع آوری کند. فراخوان شما باید ساده و دقیق باشد و به مشتریان شما این انگیزه را بدهد تا عمل کنند. ضمن اینکه به آنها اطلاع دهید که پیوندی را که کلیک می کنند دقیقاً به کجا منتقل می شود. باید فراخوان های اصلی برای خرید وجود داشته باشد، به علاوه برخی فراخوان های مفید منجر به کسب اطلاعات بیشتر در مورد محصولات، خدمات و کل شرکت می شوند.

بیشتر بخوانید!  طراحی سایت وردپرس در تبریز
نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی
حذف فراخوان های اضافی

۵- خرید مطمئن

خرید مطمئن یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی است که همه صاحبان فروشگاه ها باید بستری امن را برای مشتریان جهت خرید امن ایجاد کنند. مشتریان همیشه امنیت اطلاعات محرمانه خود، مانند داده های کارت اعتباری را بررسی می کنند. بنابراین اطمینان از ایمن و مطمئن بودن معاملات آنها برای موفقیت سایت فروشگاهی شما بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای گواهینامه مناسب و معتبری است تا مشتریان بتوانند معاملات ایمن را انجام دهند.

۶- اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

اگر از دکمه های اشتراک اجتماعی در سایت خود استفاده نمی کنید، می توانید بازده زیادی را از دست بدهید. تعدادی از مطالعات اخیر نشان داده است که شبکه های اجتماعی تأثیر بسزایی درموفقیت سایت های فروشگاهی دارند. به عنوان مثال ، ۷۷٪ از شرکت ها اعلام کرده اند که مشتری خود را از طریق فیس بوک به دست آورده اند و خریداران مراجعه کننده از پینترست، ۱۰٪ بیشتر از سایر شبکه های اجتماعی خرید می کنند.

۷- بررسی و بازبینی محصولات

تقریباً ۵۰٪ از مشتریان آنلاین قبل از خرید محصولات، نظرات را می خوانند. از آنجا که افراد برای بررسی محصولات جستجو می کنند، صفحه بررسی شما می تواند به رتبه بندی شما در نتایج جستجو کمک کند. این بررسی ها همچنین ممکن است در سایت فروشگاهی شما موجود باشد تا به خریداران دربازبینی و تصمیم گیری برای خرید کمک کند .

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی
بررسی و بازبینی محصولات

۸- اطلاعات تماس با دید بالا

هیچ چیز بیش از تعقیب فروشنده برای دریافت خدمات مشتری، مشتریان سایت های فروشگاهی را ناامید و نگران نمی کند. داشتن فرم تماس با ایمیل در وب سایت خوب است ، به شرطی که تنها گزینه مشتریان شما برای دسترسی به شما نباشد. حتماً یک شماره تلفن ، آدرس ایمیل و آدرس پستی را در مکانی کاملاً قابل مشاهده مانند پاورقی هر صفحه قرار دهید. اگر سایت فروشگاهی شما بخشی از یک زنجیره بزرگتر است که دارای مکان های فیزیکی است، اطلاعات مربوط به مکان را در آن قرار دهید تا خریداران بتوانند بدون نگرانی، مستقیماً به یک فروشگاه بروند.

بیشتر بخوانید!  بایدها و نبایدها در طراحی سایت
نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی
اطلاعات تماس با دید بالا

در نهایت، شروع یک تجارت آنلاین می تواند یک کار دلهره آور باشد. به همین دلیل یافتن یک شریک دیجیتالی که بتواند به شما کمک کند تا بتوانید تجارت خود را به صورت آنلاین توسعه دهید مهم است. شرکت تبریزاپس سابقه اثبات شده ای در زمینه کمک به مشتریان خود در جهت ورود به دنیای تجارت الکترونیکی و رشد فروش آنلاین دارد.

تیم ما برای اطمینان از مدیریت و سودآوری سایت فروشگاهی با شما همکاری خواهد کرد. این امر نه تنها از طریق طراحی خلاقانه، توسعه هر دقیقه و بازاریابی دیجیتال نوآورانه انجام خواهد گرفت، بلکه با کمک به شما در برنامه ریزی تمام جنبه های پشت صحنه فروشگاه آنلاین با هزینه و قیمت مناسب نیز انجام می شود.

نیاز به خدمات برنامه نویسی داری؟

طراحی انواع سایت و اپلیکیشن با هر نوع بودجه با مشاوره حرفه ای

پروژه های تخصصی برنامه نویسی شامل طراحی انواع سایت و اپلیکیشن سفارشی

طراحی گرافیکی اختصاصی قبل از طراحی سایت و اپلیکیشن

سرعت و امنیت بالا با انواع فریم ورک ها و زبان های برنامه نویسی

لیست تعرفه ها

تعرفه طراحی انواع سایت ها با هر بودجه ای و خواسته ها

تعرفه طراحی انواع اپلیکیشن ها شامل اپلیکیشن های فروشگاهی

تعرفه سئو و افزایش بازدید سایت

تعرفه طراحی گرافیکی رابط کاربری انواع سایت و اپلیکیشن

مقالات

طراحی لوگو در تبریز

تاریخچه طراحی لوگو قبل از اینکه به سراغ طراحی لوگو چیست بپردازیم، در ابتدا کمی در مورد لوگو و...