تاریخچه طراحی لوگو
قبل از اینکه به سراغ طراحی لوگو چیست بپردازیم، در ابتدا کمی در مورد لوگو و تاریخچه طراحی لوگو می خوانیم؛ لوگو یا آرم، پدیده ای است که پیشینه آن به زمانی که انسانها بر روی سنگها نقاشی میکردند باز میگردد. به همین دلیل است که آرم کلمهای با ریشه یونانی است. این آرم یا لوگوها را در سکه های به جا مانده از ایام قدیم، نشانههای استفاده شده بر روی حیوانات، کارهای مربوط به کشاورزی و در نهایت در این دوره در هر کسب و کاری و تجارتی میبینیم.
در بسیاری از کمپانی های بزرگ دنیا دیده میشود که برند آنها دوباره در پروسه طراحی لوگو قرار میگیرد و در بسیاری از آنان، این تغییر، راهی برای ارتقای آن کسب و کار میباشد. تغییرات بوجود آمده در لوگوها در روند ساخت آرم میتواند، تغییراتی در فونت، سایز، رنگ و… باشد. شما نیز به عنوان موسس یک کسب و کار جدید، نیازمند این هستید که بدانید طراحی لوگو در تبریز چیست تا به دنیای دیجیتال امروز توجه کافی داشته باشید و تلاش کنید تا برندی قوی و ماندگار تاسیس کنید.
آرم، نشان یا لوگو چیست؟
آرم یا لوگو به طور کل به نشانهای میگویند که به صورت علامت، سمبل یا ترکیبی از هر دو آن ها و به منظور هویت بخشیدن به یک سازمان است. مدتی است که طراحی لوگو و ویژگی های ظاهری آرمها، مورد توجه صاحبان شرکتها و مدیران کسب و کار قرار گرفته است. ساخت آرم یکی از مراحل اولیه راه اندازی یک کسب و کار است که در ابتدای شروع پروراندن ایده آن، مورد بررسی قرار می گیرد.
طراحی لوگو حرفه ای با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان در تبریز
۰۴۱۳۵۲۶۵۱۹۷
اهمیت لوگو
مهمترین ترین ابزار تعیین هویت برای هر تجارت لوگو است،زیرا تقریبا روی همه چیز ظاهر می شود: کارت ویزیت ، برچسب و … لوگو و نشان تجاری باعث می شود مشتریان شما را از رقیبانتان باز شناسند.
شناخت لوگوها
لوگو میتواند ترکیبی از حروف ، نشانه ها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.نشان دادن چیستی هویت یک کسب و کار به وسیله یک سمبل یا نشانه، وظیفه اصلی یک لوگو است. البته لوگو میتواند نشان دهنده کاری که آن سازمان یا برند انجام میدهد نباشد، اما باید داستان آن برند یا سازمان را نشان دهد. به عبارتی دیگر در پس هر لوگویی باید فلسفه ای از آن کسب وکار نهفته باشد.
انواع لوگو
- لوگو تصویری ( لوگو شرکت )
- لوگو تایپ ( لوگو شرکت کوکاکولا )
- مونوگرام ( لوگو شرکت هوندا )
- لوگو ترکیبی ( لوگو شرکت ایران خودرو )
طراحی لوگو حرفه ای با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان در تبریز
۰۴۱۳۵۲۶۵۱۹۷
ویژگی های لوگو خوب
تاثیر در اولین نگاه
لوگو شما باید به نحوی انجام شود تا با اولین نگاه در ذهن مخاطب ثبت شود . این امر شامل انجام اصولی است که ما متخصص آن هستیم .
داشتن مفهوم
گاهی نمادی در طراحی لوگو با آن حرفه کاملا بی ارتباط است اما مطمئنن مفهومی را می رساند . مانند لوگو نایک
انعطاف پذیری
منظور از انعطاف پذیری این است که باید در نظر گرفته شود طرح لوگو شما در تمامی امور مختلف گرافیکی و تبلیغاتی قابلیت اجرا شدن را داشته باشد
جذابیت
منظور از انعطاف پذیری این است که باید در نظر گرفته شود طرح لوگو شما در تمامی امور مختلف گرافیکی و تبلیغاتی قابلیت اجرا شدن را داشته باشد
سادگی
مهم ترین اصل در طراحی لوگو سادگی آن است ، هر چه طرح شما ساده تر باشد لوگو شما اصولی تر خواهد بود.
مراحل طراحی لوگو
- مشاوره رایگان: مشاوره به صورت حضوری یا تلفنی و کاملا رایگان در مورد احساس نیاز مشتری در داشتن لوگو
- بریف اولیه: جمع اوری اطلاعات اولیه از طرف مشتریان
- پیش پرداخت: بعد از بدست آوردن اطلاعات اولیه و برآورد هزینه ، طبقه توافق موجود پیش پرداخت که شامل نصف مبلغ طراحی تعیین میگردد واریز می شود.
- همفکری: بعد از اینکه تفهیم نامه طراحی را تهیه کردید باید بدانید کسب و کار مشتری شما دقیقا چه چیزی است
- ریبریفینگ: اینجا همان جایی است که باید بر اساس بریف اولیه و اطلاعات بدست آمده به فکر ظاهر، سبک و رویکرد، طرز فکر و سایر مواردی باشید که بر روی طراحی لوگو اثر دارد.
- ایده پردازی: ایده پردازی بر اساس هویت کسب و کار و نوع فعالیت و تعیین نوع و سبک لوگو با توجه به فرم بریف و درخواست مشتری
- ارائه اتودها: ارائه اتودهای خام بر اساس کانسپت های مورد نیاز طبق ریبرفینگ و طی کردن مراحل ایده یابی به مشتری
- انتخاب طرح و اصلاحات: جمع بندی بر روی اتود های ارئه شده ، انتخاب اتود نهایی و اصلاحات در خواستی از طرف مشتری
- نهایی سازی: آماده سازی لوگوی نهایی جهت ارسال ، انتخاب پالت رنگ و پیش نمایش به صورت موکاپ جهت استفاده در موارد تبلیغاتی
- تسویه حساب مالی : واریز مابقی مبلغ و تسویه حساب مالی
- ارسال فایل نهایی: رسال فایل های نهایی لوگو در فرمت های : jpeg , png , pdf , eps , ia , psd , tif
- برند بوک: یکپارچه سازی هویت بصری فعالیت یا کسب و کار در قالب کتابچه بصری که شامل اصول استفاده از لوگو د موازد تبلیغاتی و مورد نیاز
طراحی لوگو حرفه ای با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان در تبریز
۰۴۱۳۵۲۶۵۱۹۷
تعرفه طراحی
لوگوی تصویری:
لوگو تایپ میتواند شامل دستنوشته، کاراکتر یا سمبلهایی باشد و به طریقی طراحی شود که علاقه مخاطبین را جذب نماید. همچنین میتوان تصاویر را به صورت لوگو تایپ جهت تاثیر بیشتر طراحی نمود. اولویت اول در انتخاب یک لوگو تایپ خوانایی و سهولت آن در تشخیص می باشد. لوگو تایپ طراحی نام کسب و کار، وب سایت، گروه، فعالیت و یا اشخاص حقیقی است که حروف آن به گونه های مختلف، خلاق و متمایزکننده طراحی میشود.
تعرفه طراحی لوگو در تبریز برای کسب کار های کوچک و شخصی
۲ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری | ۳ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری |
۲ مرتبه ویرایش | ۳ مرتبه ویرایش |
۱.۵۰۰.۰۰۰ تومان | ۲.۵۰۰.۰۰۰ تومان |
تعرفه طراحی لوگو در تبریز برای شرکت ها و واحد های صنعتی
۲ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری | ۲ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری |
۲ مرتبه ویرایش | ۳ مرتبه ویرایش |
رصد مشتری ها | رصد مشتری ها |
معرفی رنگ صحیح سازمانی | معرفی رنگ صحیح سازمانی |
فونت های سازمانی | فونت های سازمانی |
طراحی ست اداری | طراحی ست اداری |
۳.۵۰۰.۰۰۰ تومان | ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان |
لوگوی نوشتاری:
نماد ها یا به موضوع فعالیت اشاره میکنند و یا مفاهیم خاصی را به همراه دارند. آنها با استفاده از اشکال ، نماینده انتقال واضح و یا انتزاعی از سازمان شما می باشند.این لوگو ها نسبت به لوگوتایپ ها غیرمستقیم تر می باشند، اما میدان را برای تفسیر گسترده تر باز میگذارند .مزیت لوگوهای تصویری این است که به راحتی چشم بیننده با هر ملیت و زبانی متوجه آن می شود و به راحتی در ذهن بیننده بخاطر سپرده می شود. لازم به ذکر است در این نوع لوگو و در صورت لزوم نام برند بصورت “فونت آماده” در کنار تصویر درج می شود.
تعرفه طراحی لوگو در تبریز برای کسب کار های کوچک و شخصی
۲ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری | ۳ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری |
۲ مرتبه ویرایش | ۳ مرتبه ویرایش |
۲.۰۰۰.۰۰۰ تومان | ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان |
تعرفه طراحی لوگو در تبریز برای شرکت ها و واحد های صنعتی
۲ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری | ۲ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری |
۲ مرتبه ویرایش | ۳ مرتبه ویرایش |
رصد مشتری ها | رصد مشتری ها |
معرفی رنگ صحیح سازمانی | معرفی رنگ صحیح سازمانی |
فونت های سازمانی | فونت های سازمانی |
طراحی ست اداری | طراحی ست اداری |
۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان | ۵.۰۰۰.۰۰۰ تومان |
لوگوی ترکیبی (نوشتاری + تصویری):
لوگوهایی که ترکیب تصویر و نوشتار (لوگو تایپ) را به همراه دارند لوگوهای ترکیبی نامیده میشوند. در لوگوی ترکیبی تصویری به عنوان نماد برند و نوشتار منحصربفرد و اختصاصی برای نام برند طراحی میشود. یک لوگوی ترکیبی متشکل از ترکیبی از لوگوهای حروفی یا کلمهای، لوگوی تصویری، لوگوی انتزاعی و یا کاراکتری است. تصویر و نوشته میتوانند کنار یکدیگر یا در بالا و پایین یکدیگر قرار گرفته و یا در یکدیگر ادغام شوند تا تصویری را شکل دهند.
تعرفه طراحی لوگو در تبریز برای کسب کار های کوچک و شخصی
۲ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری | ۳ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری |
۲ مرتبه ویرایش | ۳ مرتبه ویرایش |
۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان | ۴.۵۰۰.۰۰۰ تومان |
تعرفه طراحی لوگو در تبریز برای شرکت ها و واحد های صنعتی
۲ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری | ۲ طرح اولیه کانسپ نماد تصویری |
۲ مرتبه ویرایش | ۳ مرتبه ویرایش |
رصد مشتری ها | رصد مشتری ها |
معرفی رنگ صحیح سازمانی | معرفی رنگ صحیح سازمانی |
فونت های سازمانی | فونت های سازمانی |
طراحی ست اداری | طراحی ست اداری |
۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان | ۸.۰۰۰.۰۰۰ تومان |
طراحی لوگو حرفه ای با کمترین هزینه و در سریع ترین زمان در تبریز
۰۴۱۳۵۲۶۵۱۹۷