رنگ ها قدرتمند هستند. قدرت رنگ ها نه تنها بر احساس افراد بلکه بر آنچه انجام می دهند تأثیر می گذارد. توجه به روانشناسی رنگ در طراحی سایت می تواند به تقویت نام تجاری شما، تشویق فروش و حتی راهنمایی بازدیدکنندگان به سمت صفحات یا اقدامات خاصی در وب سایت شما کمک کند. هارمونی رنگ ها در طراحی سایت تاثیر بسزایی در جذب و حفظ کاربران دارند.
مطالعات نشان می دهد که افراد در عرض ۹۰ ثانیه تصمیم می گیرند که کالایی را دوست داشته باشند یا نه و ۹۰٪ این تصمیم صرفاً بر اساس رنگ است.
تصادفی نیست که بسیاری از سایت های محبوب شبکه های اجتماعی (فیس بوک ، توییتر ، LinkedIn و Tumblr) و مارک های فناوری (Dell ،IBM ،HP و Intel) دارای نشان های آبی هستند. اما این بدان معنا نیست که رنگ آبی برای وب سایت شما مناسب است. و حتی اگر رنگ آبی برای سایت شما مناسب است، فراموش نکنید که به بهترین ترکیب رنگ برای طراحی سایت فکر کنید.
روانشناسی رنگ قرمز
رنگ قرمز در واقع می تواند ضربان قلب فرد را افزایش دهد و باعث شود نفس راحتی بکشد. رنگ قرمز با هوس ، هیجان، عشق، انرژی و حرکت همراه است. همچنین دارای پتانسیل های منفی از جمله جنگ، خشونت، آتش سوزی، خشم و خطر است.
- زمان استفاده از رنگ قرمز
از قرمز به عنوان رنگ غالب برای جلب توجه به چیزی یا ایجاد هیجان استفاده کنید. رنگ قرمز می تواند برای غذا، مد، سرگرمی، ورزش، بازاریابی، تبلیغات، خدمات اورژانس و مراقبت های بهداشتی مفید باشد.
- چه زمانی از رنگ قرمز استفاده نکنیم
زیاده روی نکنید! هیجان زیاد می تواند چیز زیاد خوبی نیست. رنگ قرمز به طور کلی برای کالاهای لوکس، محتوای مربوط به طبیعت یا وب سایت ها / خدمات حرفه ای مناسب نیست.
روانشناسی رنگ زرد
زرد روشن ترین رنگ است. این با شایستگی، خوشبختی، نشاط، خوش بینی و جوانی همراه است. رنگ زرد همچنین دارای برخی ارتباطات منفی مانند نامردی، فریب و ارزانی است.
- زمان استفاده از رنگ زرد
از زرد روشن برای ایجاد انرژی در افراد یا ایجاد احساس خوشبختی استفاده کنید. برای داشتن احساس شادی آرامش، از زردهای نرم و سبک استفاده کنید. رنگ زرد می تواند برای جلب توجه به متن و دکمه های فراخوان عالی باشد. رنگ شناسی در طراحی سایت سکس از مهم ترین ارکان برای داشتن وب سایت موفق و پربازدید است.
- چه زمانی از رنگ زرد استفاده نکنیم
رنگ زرد می تواند به سرعت غالب شود. می تواند چشم را خسته کند. باز هم، آن را کم استفاده کنید. استفاده بیش از حد رنگ زرد یا اشتباه در انتخاب تن رنگ مناسب، باعث احساس ارزان بودن یا هرزنامه می شود.
روانشناسی رنگ نارنجی
نارنجی رنگی پرانرژی است که غالباً با سرگرمی، شادی، انرژی، گرما، جاه طلبی، هیجان و اشتیاق همراه است. همچنین می تواند برای برقراری احتیاط نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
- زمان استفاده از رنگ نارنجی
برای دعوت به عمل (اشتراک ، خرید ، ثبت نام) ، ترخیص ، فروش یا سایر مطالب مورداستفاده قرار میگیرد. روانشناسی رنگ در طراحی سایت پیشنهاد میکند از رنگ نارنجی برای تجارت الکترونیک، خودرو، فناوری، سرگرمی،غذا و مراقبت از کودکان استفاده کنید.
- چه زمانی از رنگ نارنجی استفاده نکنیم
اگرچه شدت نارنجی نسبت به قرمز کمی کمتر است، اما با این وجود می تواند خیلی سریع غالب شود. زیاده روی نکنید!
روانشناسی رنگ سبز
رنگ سبز دارای یک اثر هماهنگ و متعادل کننده است. با رشد، سلامتی، طبیعت، ثروت، پول، آرامش، مردانگی، سخاوت، باروری، خوش شانسی، صلح، هماهنگی، حمایت و انرژی همراه است. رنگ های زیبا برای طراحی سایت، رنگ هایی هستند که هماهنگی زیادی باهم دارند.
- زمان استفاده از رنگ سبز
سبز ساده ترین رنگ برای پردازش چشم است. از آن برای ایجاد یک اثر آرامش بخش یا نمایانگر شروع، طبیعت یا ثروت استفاده کنید. برای علم، گردشگری، پزشکی، منابع انسانی، محیط زیست و پایداری عالی است.
- چه زمانی از رنگ سبز استفاده نکنیم
برای کالاهای لوکس، فناوری یا محتوایی که برای دختران نوجوان استفاده می شود کمتر مناسب است.
روانشناسی رنگ آبی
رنگ آبی با شایستگی، کیفیت، آرامش، اطمینان، استواری، خرد، وفاداری، قدرت ، بهره وری، اعتماد و امنیت همراه است. آبی روشن همچنین می تواند طراوت بخش و انرژی دهنده باشد. با توجه به روانشناسی رنگ در طراحی سایت، بهتر است در تبلیغات خود جهت جلب اعتماد و اطمینان از رنگ آبی استفاده شود.
- زمان استفاده از رنگ آبی
آبی اغلب توسط شرکتهای بزرگ و بانکها استفاده می شود زیرا غیر تهاجمی است و با قابلیت اطمینان همراه است. این برای مراقبت های بهداشتی، دندانپزشکی، پیشرفته، پزشکی، علمی، دولتی، حقوقی و خدماتی مفید است.
- چه زمانی از آبی استفاده نکنیم
استفاده از سایه های خاص آبی (در انتهای طیف تیره) یا استفاده بیش از حد از رنگ آبی باعث می شود وب سایت شما احساس سردی و غیر صمیمی کند. همچنین ممکن است رنگ آبی اشتها را مهار کند، بنابراین مراقب باشید که از آن با محتوای مربوط به غذا استفاده نکنید.
روانشناسی رنگ بنفش
بنفش با تجملات مرتبط است. می تواند برای برقراری ارتباط، خلاقیت، تخیل، اقتدار، ظرافت، قدرت، ثروت، رفاه، رمز و راز، خرد و احترام مورد استفاده قرار گیرد. با توجه به روانشناسی رنگ در طراحی سایت، میتوانید در سایت های فروشگاهی محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده کنید.
- زمان استفاده از رنگ بنفش
از بنفش های تیره برای ایجاد احساس تجمل و ثروت استفاده کنید و از بنفش های روشن برای بهار و احساس عاشقانه استفاده کنید. بنفش همچنین می تواند برای محصولات زیبایی (به ویژه ضد پیری)، طالع بینی، ماساژ، یوگا، بهبود، معنویت و محتوای مربوط به دختران نوجوان و مارک های زنانه عالی باشد.
- چه زمانی از رنگ بنفش استفاده نکنیم
استفاده از بنفش های تیره و عمیق می تواند باعث شود سایت شما غیر صمیمی و سرد شود.
روانشناسی رنگ قهوه ای
قهوه ای یک رنگ گرم و طبیعی است که با زمین، ناهمواری، قابلیت اطمینان، پایداری، دوستی و طبیعت مرتبط است.
زمان استفاده از رنگ قهوه ای
از قهوه ای می توانید برای تحریک اشتها استفاده کنید ( تبلیغات تجاری قهوه و شکلات). همچنین می تواند برای املاک و مستغلات، حیوانات، دامپزشکی و امور مالی مناسب باشد. قهوه ای نیز به طور معمول برای پس زمینه بهتر است.
- چه زمانی از رنگ قهوه ای استفاده نکنیم
قهوه ای می تواند کمی خسته کننده یا بیش از حد محافظه کارانه باشد. به طور کلی برای جلب توجه افراد مناسب نیست و نباید از آن برای موارد فراخوان استفاده شود.
روانشناسی رنگ سیاه
سیاه یک رنگ قوی است که اغلب با ظرافت، اقتدار، قدرت، براقیت، ثبات، قدرت، رسمیت و هوش همراه است. همچنین می تواند نماد مرگ، رمز و راز، شر و عصیان باشد.
- زمان استفاده از رنگ سیاه
بسته به رنگ های ترکیب شده با آن، رنگ سیاه می تواند زیبا و سنتی، یا مدرن و مبهم باشد. رنگ سیاه می تواند برای کالاهای لوکس، مد، بازاریابی و لوازم آرایشی بسیار مناسب باشد.
- چه زمانی از رنگ سیاه استفاده نکنیم
بیش از حد استفاده از سیاه و سفید می تواند به سرعت طاقت فرسا شود. رنگ سیاه همچنین می تواند نمایان کننده احساس خطر یا شیطانی باشد، باعث می شود افراد احساس ناراحتی یا حتی ترس کنند.
روانشناسی رنگ سفید
رنگ سفید با خلوص، پاکیزگی، فضیلت، خوشبختی، صداقت و ایمنی همراه است.
- زمان استفاده از رنگ سفید
رنگ سفید با پزشکان، پرستاران و دندانپزشکان در ارتباط است که این امر برای وب سایت های مرتبط با صنعت مراقبت های بهداشتی بسیار مناسب است. همچنین می تواند برای سایت های پیشرفته و علمی کار کند. در صورت ترکیب با رنگ های سیاه، طلایی، نقره ای یا خاکستری می تواند برای کالاهای لوکس بسیار مناسب باشد.
- چه زمانی از رنگ سفید استفاده نکنیم
از آنجا که تأثیرات رنگ سفید تقریباً کاملاً به رنگهای دیگر طراحی بستگی دارد، از لحاظ تئوری می تواند برای هر نوع وب سایتی استفاده شود.
روانشناسی خاکستری
خاکستری با رسمیت، حرفه ای، پیچیدگی، عملی و بی وقت بودن و شخصیت قوی همراه است.
- زمان استفاده از رنگ خاکستری
برای وب سایت های حرفه ای، کالاهای لوکس یا ایجاد یک اثر متعادل کننده و آرامش بخش عالی است.
- چه زمانی باید از رنگ خاکستری استفاده نکنیم
سایه های خاصی از خاکستری ممکن است کسل کننده و یا حتی سرد باشد. خاکستری برای جلب توجه مردم ایده آل نیست.
روانشناسی رنگ صورتی
اگرچه رنگ صورتی رنگ قرمز است، اما فراتر از رنگ قرمز ارتباطات بسیار خاصی دارد. صورتی نشان دهنده ظرافت، صداقت و عشق است. این مفهوم قرمز خشن و عصبانی ندارد و می تواند کاملاً آرامش بخش و ملایم باشد.
- زمان استفاده از رنگ صورتی
صورتی برای محصولات زنانه یا سایت هایی با محتوایی که مخصوص زنان و دختران جوان است مناسب است.
- چه زمانی باید از رنگ صورتی استفاده نکنیم
صورتی های روشن ممکن است مبهم باشند و صورتی های سبک ممکن است برای برخی سایت ها، بیش از حد احساساتی یا شیرین باشند.